Tips voor Verbindend Zakendoen

Verkopen zonder te verkopen…bestaat dat echt?

Jacqueline Moleman

  • Home
  • /
  • Blog
  • /
  • Verkopen zonder te verkopen…bestaat dat echt?

In deze wereld van online marketing geweld, is het eigenlijke verkopen een beetje op de achtergrond geraakt. Nog steeds is het een systeem. Nog steeds is het de moeite waard om achter je computer vandaan te komen en je beste contacten op te zoeken. Het is ook een definitie-kwestie. Voor mij is marketing het vinden van geinteresseerden, leads of prospects. of ervoor zorgen dat mogelijke klanten jou kunnen vinden. Verkoop is voor mij het proces waarbij een mogelijke klant ook daadwerkelijk je klant wordt.

Verkoop jij echt online?

Ik weet niet hoe het met jou is, maar ik ben een beetje overvoerd met informatie. Iedereen die daar voor mij schifting in aanbrengt en die schrijft of deelt wat ik wil lezen, is mijn held. Vaak zijn het mensen die het pad belopen zoals ik het wil belopen. Echter: Ze bellen me nooit als ze een challenge gaan doen of als ze een zaal nog niet vol genoeg hebben. Hoe zou het zijn als ze echte tracking hadden losgelaten op mijn leesgedrag? En als ze echte opvolging zouden doen, als ik mijn commentaar bij hun blog of Facebook bericht achterlaat? Dan hadden ze me ‘gehad’ en had ik bij ze gekocht.

Hoe kom ik tot een systeem waarbij mensen mij als vanzelf klanten doorsturen?

Hoe moeilijk is het om met jezelf af te spreken:

  1. Deze week bel ik 10 mensen die de interactie met mij hebben gezocht. Die mijn bericht leuk vonden. Die op mijn Linked In profiel keken. Die naar mijn webinar kwamen. En dan bel ik ze en zeg: dankjewel voor je belangstelling, is er iets wat ik voor je kan betekenen? Ken je toevallig iemand die op dit moment gebruik zou willen maken van mijn diensten?
  2. Deze week vraag ik 5 mensen om een testimonial voor een  evenement of sessie die ze van me hebben bijgewoond.

Mensen kopen van mensen en willen horen dat mensen die zij vertrouwen tevreden waren.

Weet je: marketingactiviteiten plegen en wachten tot klanten je online een order sturen is voor mij eigenlijk zoiets als: ‘ik wil geen verbinding met je. Ik wil je op afstand houden.’ Terwijl mensen juist zaken doen met mensen. Als ik voor mezelf spreek: ik heb juist de behoefte heb om de mens achter de klant of leverancier te ont-moeten. En de meeste van mijn klanten en leveranciers voelen hetzelfde.

Marketing zonder verkoop is kansloos

Voor mij is het heel duidelijk. Als je marketing pleegt zonder daadwerkelijk in contact te treden met de mensen aan wie je waarde biedt, laat je kansen liggen. Sterker nog, maak je jezelf ongeloofwaardig. Je maakt jezelf als persoon en als bedrijf onzichtbaar. En hoe moet je klant dan weten wie jij bent en welk probleem jij kunt oplossen? Dat je woorden daadwerkelijk je gedrag weerspiegelen?

Verkopen is niets anders dan mensen helpen. Mensen een goed gevoel geven. Wil je mensen helpen en ze een goed gevoel geven? Verkoop ze jouw product of dienst!

Marketing was altijd al het vak waarvan het effect redelijk ‘onmeetbaar’ was. Maar als je achter je computer vandaan komt en je klant of prospect tegemoet treedt, weet ik zeker dat er een wereld voor je open gaat. De wereld van het Verbindend Zakendoen.

Ik nodig je van harte uit te reageren!

 

Jacqueline Moleman

Auditief ingesteld. Helder wetend. Met beide voeten op de grond. Met een enorme drive en ambitie om mijn beste blijmoedige ondernemende leven te leiden en mijn professionele vaardigheden met jou te delen. Want ik houd van het leven en van tailor made aandacht voor briljante ondernemers zoals jij, die een uniek verschil maken.

Jacqueline Moleman - Over Verbindend Zakendoen

Ook interessant:

Leave a Reply:

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Wat denkt j​​e klant echt !?

​​​Download ​de Gids met ​30 ​Verborgen ​Gedachten van ​je ​Klanten. Van onschatbare waarde, omdat ze heel wat verder gaan dan wat ​ze j​e toevertrouwen. Aandachtsmarketing en klantbegrip wint!