Marketing, zakendoen

10 redenen waarom jouw acquisitie faalt

Jacqueline Moleman

  • Home
  • /
  • Blog
  • /
  • 10 redenen waarom jouw acquisitie faalt

Waarom vind je met de jou aangeleerde acquisitie-methoden geen klanten of niet de juiste klanten? Omdat je uit verbinding blijft. In mijn Masterclasses Verbindend Zakendoen nemen we daar ruim de tijd voor. Want het voelt als magie. Wervende teksten schrijven voor websites, verkoopgesprekken en acquisitie gesprekken. Magie in marketing en verkoop. Wetende wat ik nu weet durf ik me wat stelliger op te stellen. Het is niet meer een aanvoelen, het is een weten, bevestigd door mijn eigen marktonderzoek. Heb jij je Gids ‘Wat denkt je klant?’ al gedownload trouwens? Daar staat het in. Zwart op wit. De redenen waarom mensen (vrouwen en ook mannen) bij je kopen of waarom juist niet.

Vaak gaat het al eerder  mis. In het acquisitie-proces. Het proces waarin je klanten vindt die mogelijk geïnteresseerd zijn in je product of dienst. Want ook in het acquisitieproces gaat het erom dat je de taal spreekt van de ontvanger, je verbindt met je relaties. Ze moeten je kennen, aardig vinden en je vertrouwen, nog  voordat ze bij je kopen.

Waar gaat jouw acquisitie mis? 10 redenen

  1. Je gebruikt hetzelfde acquisitieproces voor al je relaties
  2. Kwantiteit gaat bij jou voor kwaliteit. Je hebt teveel relaties in de pijplijn die niet tot je doelgroep behoren.
  3. Je gebruikt e-mail als je belangrijkste acquisitie-gereedschap
  4. Je durft je relatie niet te bellen, je volgt je marketing ‘aanrakingen’ niet op
  5. Je realiseert je niet dat het niet gaat om jouw bedrijf of je product
  6. Je verzuimt een oplossing te bieden voor het probleem van de klant
  7. Je segmenteert niet op basis van de behoeften van je relaties
  8. Je besteed er niet genoeg tijd aan, acquisitie doe je namelijk in Verbinding
  9. Je denkt dat social media het enige juiste antwoord is
  10. De belangrijkste: je denkt dat acquisitie tijdsverspilling is

Zoals je ziet gaat het vooral om onbekendheid met het communicatiemiddel, of om beperkende overtuigingen over hoe je je marketingcommunicatiemiddelen (mooi woord voor galgje) effectief inzet in het acquisitieproces. Nog afgezien van de taal die je gebruikt richting je mogelijke klant, gaat het er ook om dat je het juiste kanaal en de juiste combinatie van middelen inzet.

Nu ben ik benieuwd: wat is voor jou het krachtigste acquisitie-gereedschap? Waarmee voel je je vertrouwd en waar reageren je klanten goed op?

Jacqueline Moleman

Auditief ingesteld. Helder wetend. Met beide voeten op de grond. Met een enorme drive en ambitie om mijn beste blijmoedige ondernemende leven te leiden en mijn professionele vaardigheden met jou te delen. Want ik houd van het leven en van tailor made aandacht voor briljante ondernemers zoals jij, die een uniek verschil maken.

Jacqueline Moleman - Over Verbindend Zakendoen

​Ook interessant:

Leave a Reply:

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Wat denkt j​​e klant echt !?

​​​Download ​de Gids met ​30 ​Verborgen ​Gedachten van ​je ​Klanten. Van onschatbare waarde, omdat ze heel wat verder gaan dan wat ​ze j​e toevertrouwen. Aandachtsmarketing en klantbegrip wint!